Przejdź do treści

Interakcja człowiek-komputer

Nasz Instytut aktywnie realizuje prace badawcze w obszarze interakcji człowiek-komputer oraz przetwarzania wszechobecnego, odkrywając potencjał nowych technologii i mnogości ich zastosowań w życiu codziennym i kontekstach profesjonalnych.

 

Treść (rozbudowana)
Technologia w sporcie

Prowadzimy prace badawczo-naukowego dotyczące wspierania sportowców-amatorów w efektywnym osiąganiu ich celów z użyciem innowacyjnych rozwiązań technologicznych. System Subtletee zwiększa świadomość własnego ciała, pomagając w nauce gry w  golfa. Wyniki badań, w których porównywaliśmy różne sposoby komunikacji z systemem oraz ich wpływa na utrzymanie właściwej postury podczas gry w golfa wykazały pozytywne efekty zaproponowanych rozwiązań audiowizualnych i haptycznych.

Clairbuoyance [1] to urządzenie pomagające w nawigacji kierunkowej dla pływaków na wodach otwartych. Opracowane interaktywne okulary pływackie pozwoliły na implementację i porównanie szeregu modeli sygnałów nawigacyjnych i wypracowanie optymalnego rozwiązania. Wynalazek został pozytywnie zweryfikawany w eksperymencie, w którym pływacy pokonywali nieliniowo wyznaczone odcinki na basenie olimpijskim (50m).

system golfowy
0
Projektowanie dla zastosowań medycznych i profesjonalnych

SpiderHand [2] to nowe podejście w terapii arachnofobii, oferujące unikalne połączenie symulacji dotyku z kontaktem z żywymi zwierzętami. Ramię robotyczne odtwarza ruchy ręki użytkownika, oferując quasi-bezpośrednią interakcję z pająkiem – obiektem fobii.

Rzeczywistość Mieszana (Mixed Reality) [3] została wykorzystana w terapii „zespołu leniwego oka” – dziecięcej choroby układu wzrokowego, polegającej na nierównej aktywności gałek ocznych. Stworzona została interaktywna gra video z użyciem gogli mieszanej rzeczywistości, tak aby pobudzać słabsze oko do działania podczas angażującej rozgrywki.

system spider
chłopiec z systemem Rzeczywistości Mieszanej

TomoVis stanowi pomoc dla ekspertów w przemyśle, pozwalając na skuteczniejszą i wygodniejszą analizę danych tomograficznych. Proponowany system wspiera pracę zespołową przez równoczesne wykorzystanie stołów interaktywnych [4] oraz narzędzi mieszanej rzeczywistości, pozwalających na dynamiczną analizę na hali produkcyjnej [5].

ARchemist [6] jest narzędziem dydaktycznym dla szkolenia młodych adeptów chemii eksperymentalnej. Nowoczesne rozwiązanie oparte o wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości oferuje pomoc w nauce procedur i technik postępowania w laboratorium, kierując uwagę studenta na to, co naprawdę ważne i umożliwiając stałą kontrolę nad stanem prowadzonego doświadczenia.

przykład AR

 

 

0
Wybrane publikacje

1] F. Kiss, et al. Proc. CHI ’19. ACM 2019, paper 237

[2] M. Woźniak, et al. Proc. UbiComp/ISWC ’19 Adjunct. ACM 2019, 230-233.

[3] A. Nowak, et al. Proc. IBICA 2018. Springer 2019, 939: 431-439.

[4] M. Woźniak, et al. Proc. AHFE 2018. Springer 2019, 793: 90-100.

[5] A. Nowak, et al. Proc. UbiComp/ISWC ’19 Adjunct. ACM 2019, 168-171.

[6] M. Woźniak, et al. Proc. CHI ’20 EA. ACM 2020,

0